Paparan

Search This Blog

Sunday, January 10, 2010

Bahagianya menjadi ibu...

Melihat raut kegembiraan Cik Mas (in law) menimang cahaya mata membawa ku mengimbau kembali saat-saat suka duka pertama kali bergelar ibu. Usia ku pada masa itu 23 tahun di kira ibu muda. Apatah lagi sarat mengandung ketika berada di tahun akhir bersendirian mengharungi kehidupan di kampus sedang suami berada di utara tanahair kerana tugas.

Emmmm....rasanya masih segar dalam memori ketika rakan2 menegur ku yang berlari-lari anak menuruni tangga kamsis B ukm menuju ke Fakulti Ekonomi mengejar waktu kuliah. "Hey jangan lari nanti jatuh"...jerit mereka ramai2 seram mungkin melihat perlakuan ku. Geli hati ku mengingatkan waktu itu. Kadang-kadang aku lupa bahawa aku sebenarnya mengandung. Perwatakan ku yang riang dan tak senang duduk diam mana mungkin membataskan pergerakan ku. Yang ku ingat sanggup ku berjalan ke kamsis Dato' Onn atau turun ke FSKK atau ke De Lariz kerana nak makan sesuatu yang ku suka.

Anyway tahniah untuk Cik Mas semuga berbahagian dengan kehadiran cahaya mata yang pertama. Pandai2 la bahagi masa dengan shahril antara anak dan menyiapkan Phd. So balik dari Ausie patut lebih berbangga balik dengan 3 sijil...dua Phd dan sijil lahir anak...Good Luck..

2 comments:

  1. Rupanya kita satu universiti dulunya, tapi kenapa tak pernah bersua dulu?

    ReplyDelete
  2. ye la dulu saya tentulah tak tertarik dan menarik perut dah boyot...JH tentunya tak pandang saya..hi.hi..

    ReplyDelete

Kongsi minda anda