Paparan

Search This Blog

Sunday, December 20, 2009

YB Tak makan saman

Era politik tanahair hari ini memang amat mencabar. Untuk menjadi ahli politik saya fikir seseorang itu bukan sahaja perlu bijak (nak fikir projek) tetapi juga 'banyak buah kilas' (nak jawab sidang parlimen dan wartawan) , harus alim (nak tangkis sihir) dan hensom (nak kahwin artis)...jika tak cukup hensom perlu booking SPA untuk ambil kelas grooming dan hitamkan rambut.

Jadi PM lagi mencabar...sebab apa YB nak tentang terang2an kut kena tindakan. Jadi menentang secara diam dengan tak hadir sidang dewan. Saya fikir YB2 semua dah tahu kesan jika tak hadir.

Jika parlimen dibubarkan lagi banyak impak 'giler' kepada politik, ekonomi dan sosial negara...

Berdoa akan ada "Ang to save the world"...yahudi telah mentarbiahkan pemikiran dan jiwa anak2 kita...atau Ben10 to save the world...atau ultaraman to save the world...ibu dan ayah kena sentiasa menerangkan agar anak2 tidak taksub dengan hero kartun mereka...

tapi negara kita...siapa yang akan save our future????

2 comments:

  1. IPU tu nama parti pelajar masa saya di ukm...lawannya ialah Tindakan Bersatu (TSB)...Dolu2 Dali sekarang Ketua Pemuda pengkalan Chepa salah seorang pemimpin TSB. Pemimpin IPU selalunya pelajar Fakulti Islam...lupa la pulak siapa... Dali tu kenal sebab senior saya fakulti ekonomi.

    ReplyDelete

Kongsi minda anda