Paparan

Search This Blog

Thursday, September 23, 2010

Kita Perlu Bersatu

Kebelakangan ini dunia menyaksikan penentangan terhadap islam dengan membakar Al Quran, merusuh di dalam masjid dan menghina umat islam dengan kata-kata yang menghina, malahan ada yang sanggup membunuh.

Dakyah musuh islam yang meniup islamofobia nampaknya semakin menular ke dalam pemikiran orang-orang barat. Musuh islam sangat gentar dan bimbang kekuatan umat islam akan semakin kuat dan dapat menguasai dunia.
Ketakutan yang melampau ini telah menyebabkan mereka melancar strategi melemahkan umat islam dengan cara:
1. Banjir besar melanda Pakistan tidak surut dalam keadaan panas terik dianggap senjata eco (ecologi weapon ) yang sengaja dicipta dengan membentuk tsunami. Jutaan rakyat hilang tempat tinggal dan penyakit mula menular mengancam terutamannya kanak-kanak.
2. Sentiasa menyerang Palestin tanpa menghiraukan bantahan dari seluruh umat islam.
3. Mencetuskan suasana tidak aman di negara islam seperti ancaman Bendera ke atas Malaysia.
4. Mengadakan penentangan terhadap pembinaan Masjid di New York dengan cara membakar Al Quran dan menghidupkan sentimen permusuhan terhadap islam angkara bencana 9/11.
5. Melancarkan perang psikologi secara senyap ke dalam minda anak-anak muda melalui media dan hiburan agar anak-anak islam tidak mengamalkan islam dengan sepenuhnya.
6. Memesongkan aqidah umat islam melalui filem, muzik, buku-buku kartun, perayaan dan sambutan hari-hari tertentu, seminar-seminar dalam amalan menguruskan perniagaan, program motivasi dan banyak lagi.
7. Menghalalkan restoran-restoran yang menyediakan makanan yang boleh mengotorkan hati umat islam.
8. Memesongkan pandangan umat islam untuk berkiblatkan kajian barat daripada mengkaji Al Quran dalam menguruskan kehidupan, perniagaan, negara, ekonomi dan juga politik.
Pengkajian secara 'longitude study' terhadap kekuatan islam telah menemukan formula dan strategi yang berkesan di pihak mereka. Musuh islam mula mengenalpasti elemen-elemen yang melemahkan umat islam yang ditiup halus ke dalam jiwa umat islam tanpa disedari kita semua.
Oleh itu, tiba masanya kita harus kembali ke pangkal jalan. Kekuatan islam bermula dari rumah. Islam harus bersatu dan melihat gejala yang berlaku hari ini adalah musibah akibat dari kealpaan kita semua mengejar kehidupan duniawi sehingga mengabaikan mendidik anak-anak dengan iman dan taqwa.

No comments:

Post a Comment

Kongsi minda anda