Paparan

Search This Blog

Sunday, April 25, 2010

Assalamualaikum usatazah !

Benarlah apa kata orang kita dilihat dari apa yang kita kerjakan....

Merancang untuk mengadakan kem kerohanian memang cabaran besar kerana bukan bidang kita sepenuhnya. Berkat pertolongan ustazah di sekolah yang di ambil pandangan dan mengajak untuk berbincang pengisian program memudahkan proses menyusun atur dan mencari penceramah serta fasilitator.

Berurusan dengan ustaz dan ustazah ni menaik taraf ke gelaran yang lebih baik. Pihak Lembaga Zakat Selangor yang di undang untuk merasmikan program fikir saya ialah ustazah, setelah berhubung beberapa kali

Yati : Assalamualaikum En. Kamaruddin...

LZS : Walaikumussalam...ha ustazah apa buleh saya tolong?

Yati : Hmmm (gelak) ...En Kamaruddin naik taraf hari ni panggil sayo usatazah...

LZS : Ha..ha..tok apo la kalu naik tage pung (orang kuala krai dio)

Minggu hadapan selama 3 hari Kem Jejak Taqwa diharapkan agar dapat memupuk kesedaran para pelajar anak2 asnaf seramai 40 orang untuk mengamalkan rukun islam dan iman sepenuhnya. Rata-rata ditanya amat menyedihkan islam hanya pada nama. Solat jarang-jarang ada yang tak ingat lagi bacaan dalam solat...dan ibu bapa bila di tanya mengiakan anaknya tak solat....susah kita nak tuduh adakah ibu bapa juga sedemikian..

Mudah2an Allah memakbulkan niat murni kita...kalau pun sebelum ini ustaz dan ustazah mengajar di kelas mereka tidak ambil peduli dan ada yang ponteng waktu agama, kali ini kem ini diharapkan memberi manfaat sepenuhnya kepada mereka, amin.

2 comments:

  1. Buatlah amal yang baik, moga ia menemani kita alam barzah sana.InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. buek bondo baik ni kito tak leh nak tengok kosan dalam maso singkat. ini soal hati dan hidayah.
    betul kan ustazah yati
    buek banyak2
    jgn putus aso

    ReplyDelete

Kongsi minda anda