Paparan

Search This Blog

Sunday, November 22, 2009

Tabahkan hati Siti Amynur

Kesukaran hidup dan kekuatan mengharungi cabaran setiap hari akan mematangkan anak2 sekecil Siti Amynur. Sesungguhnya Amy adalah anak yang terpilih. Dipilih Allah untuk menghadapai kesukaran hidup namun disayangi oleh ramai orang kerana sifat tabah, tekun dan kesungguhannya menghadapi hari-hari persekolahan dengan tenang.

Syabas kepada Amy, dalam usia dini beliau telah dapat mengawal emosi yang cukup kuat kerana dapat terus memberikan tumpuan terhadap pelajaran dan masa yang sama menjaga ibunya yang sakit tenat. Seringkali kita yang dewasa ini tersasar emosinya dan berkecamuk. Amy telah belajar melalui pengalamannya untuk distribute problem in many boxes...EQ amy memang tinggi.

Amy sekarang hanya bergantung hidup dengan abangnya yang berumur 14 tahun. Apa tindakan sekolah dalam membantu Amy meneruskan pembelajaran:

1. Guru besar dilaporkan untuk berusaha mendapatkan tempat ke SBP untuk Amy.
2. Guru Besar boleh juga mengusahakan agar KPM memberikan bantuan kecemasan KWAMP yang perlu dimohon setiap tahun kepada Amy dan abangnya. Usaha harus dipanjangkan kepada pengetua sekolah menengah di mana Amy akan ditempatkan nanti.
3. YB harus membantu Amy dan abangnya untuk meneruskan persekolahan dan membela nasi Amy.

tapi di mana saudara mara Amy? kenapa tiada yang tampil kehadapan untuk membantu? maklumat ini tidak dilaporkan di dalam akhbar BH.

Insya Allah Allah Maha Pengasih..pasti ada insan yang akan membantu dengan ikhlas...

1 comment:

  1. Pemimpin masyarakat perlu mengambil tahu pasal Siti Amynur yang memerlukan bantuan.

    ReplyDelete

Kongsi minda anda