Paparan

Search This Blog

Saturday, August 8, 2009

Persiapan Konvo

Para graduan Sarjana Kepengetuaan menyandang beg jubah masing-masing. Soup ekor agaknya sedang mengira berapa kad jemputan yang ada ...cukup ke untuk keluarga yang nak di bawa...

Serius pakwar sedang mengira nilai hadiah yang perlu disediakan oleh bendahari kepada semua pensyarah dengan baki wang kohort yang ada.

Graduan Sarjana Kepnegetuaan 2009 yang sempat bersama pada hari pengambilan jubah 6 ogos 2009 (khamis).


Pertemuan dengan rakan-rakan kohort 9 IPK amat menggembirakan. Terasa hubungan masih erat seperti dulu. Pakwar walau pun dah tak jadi penghulu tetap mempunyai tanggungjawab membantu rakan yang tidak dapat hadir mengambil jubah. Sikap tanggungjawab dan rendah hati tidak boleh direka-reka dan ianya diperlihatkan secara neutral. Jika ada yang ingin berlakon perihatin pasti tidak menjadi dan give up ditengah jalan.


Begitu juga dengan Nasir yang masih sudi membantu rakan2 menghantar laporan ke Bahagian tajaan bagi sebagai bukti menyiapkan kajian yang wajib disempurnakan oleh pegawai yang ditaja oleh Kementerian dan seluruh rakyat Malaysia. Bagi yang menyiapkan kajian dengan bersungguh-sungguh sehingga melupakan waktu tidur, beristirehat dan riadah bersama keluarga ..tahniah diucapkan. Keputusan yang diperolehi hanyalah dipandang oleh manusia. Keputusan yang sebenar Allah yang menentukan. Jika kita ikhlas dalam menuntut ilmu Allah akan menjadikan ilmu yang dituntut bermanfaat dan berguna dalam menjalankan tugas.


Tahniah kepada semua rakan kohort 9 yang telah dapat menyempurnakan pengajian ijazah sarjana kepengetuaan dengan jayanya dan cemerlang. Selamat berkonvo.

1 comment:

  1. Anda telahpun menjadi peneraju kohort 9 dalam memimpin sekolah. Kami semua akan mempelajarinya dari anda. Syabas dan selamat berkonvo

    ReplyDelete

Kongsi minda anda