Paparan

Search This Blog

Friday, November 11, 2011

11.11.11

Di kuantan 11 pasangan dinikahkan pada tarikh bersejarah ini. Hari yang baik, jumaat segala penghulu hari.

Hari ini juga hari jadi saya..dah lama berfikir nak bercuti dan muhasabah diri.

rileks, refresh dan rethink selama hidup ini apakah yang sudah disumbangkan, berapa banyak amalan dah cukup ke pelaburan akhirat untuk membeli banglo di syurga, adakah sudah berperanan sebagai ibu yang dapat mendidik anak-anak sebagai penerus waris yang solehah dan soleh, atau sudah cukup ke persiapan diri menuju hari tua.

tapi yang dok angan-angan ada beberapa yang tak dapat buat...niat baik insyaAllah dimakbulkan jika tidak hari ini, besok, lusa atau bila-bila masa yang diizinkan Allah suatu hari nanti.

Biasa la di Dasar, EPRD jika tak energetik tak boleh tahan lama kerja di sini...balik jam 1 pagi biasa dan balik sambung lagi tidur 1 jam saja...sampai boss atasan puas hati dan siap sepenuhnya dibentang, capai keputusan dan sebagainya. Tapi bila selesai kita akan rasa puas hati...dan esok datang lagi...semuanya cukup mencabar dan perlu segera dan pantas.

Semalam dapat satu kerja dan hantar pagi ini. Habis la cuti-cuti Malaysia, malam tadi dah siapkan separuh dengan rakan sepejabat sampai jam 10.00 dan balik sambung, pagi tadi emel ke pejabat TPM.

Anyway terima kasih yang hantar sms ucap selamat hari jadi...pengetua lama pun hantar juga...bagus betul macam tu pemimpin sentiasa ingat anak buah...


No comments:

Post a Comment

Kongsi minda anda